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GATES

 

– GS, b. 2015 – 

 

Aesthetic & scientific (GS for g-force & for gravitational constant),

 

"Gates" present a global experience via two kinds of contemplation :

Art (here : monochrome, designs, landscape, abstract landscape, …)

& Sciences (g-force → Newton, aviation, ultracentrifuge, supernova shock waves, …, discoveries).

 

Here as an appropriation of what an Instant could give (meaning of life’s hyper-acceleration through feelings),

g-force is not separated from abstract art creations.

 

"Gates" also refers to Antiquity (e.g. early Greek philosophers), so to philosophy as "body",

and to human specializations as "body elements" (all specific areas, "abstract" & "concrete")

→ simultaneity, perpetual dialogue (Asian organicist way to perceive the Whole).

 

Both ends & introductions and above all ways to explore,

some decorative & meditative chromatic dots, some materialized immaterial passages.

- Limited Editions Numbered 0 to 3 -

 

100% Aluminum Prints, 1 ratio (3:1) & 4 sizes per artwork

45 x 15 x 0.12 in → 90 x 30 x 0.12 in  / 120 x 40 x 0.3 cm → 240 x 80 x 0.3 cm

Note : white edges are not parts of the artworks

- For more details, please refer to "Ltd Numbered Ed., Authenticity, Sizes, etc (NM)" (pdf file, New Media’s introductive page) -

 

——

 

Esthétiques & scientifiques (GS pour force-g & pour constante gravitationnelle),

 

"Gates" (portes, caractère monumental) présentent une expérience globale via deux types de contemplation :

l’Art (ici : les monochrome, designs, paysage, paysage abstrait, …)

& les Sciences (force-g → Newton, aviation, ultra-centrifuge, ondes de choc supernova, …, découvertes).

 

 

Ici en tant qu’appropriation de ce qu’un Instant peut offrir (l’hyper-accélération de la signification de la vie à travers les sentiments), la force-g n’est pas séparée des créations de l’art abstrait.

 

"Gates" renvoie également à l’Antiquité (ex : les premiers philosophes grecs),

donc à la philosophie en tant que "corps", et aux spécialisations humaines en tant qu’ "éléments corporels"

(toutes aires spécifiques, et "abstraites" et "concrètes")

→ simultanéité, dialogue perpétuel (voie organiciste asiatique de percevoir le Tout).

 

Fins et introductions simultanément et avant tout voies à explorer,

des points décoratifs et méditatifs, des passages immatériels matérialisés.

- Editions Limitées Numérotées de 0 à 3 -

100% sur Aluminium, 1 ratio (3:1) & 4 formats par œuvre

45 x 15 x 0.12 in → 90 x 30 x 0.12 in  / 120 x 40 x 0.3 cm  240 x 80 x 0.3 cm

Note : les bords blancs ne font pas partie des oeuvres 

- Pour davantage de détails, veuillez, s’il-vous-plaît, vous référer à

"Ed. Limitées Numérotées, Authenticité, Formats, etc (NM)" (fichier pdf, page introductive New Media) -

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