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HMF 276

 

Human Made Failure 276, b. 2014  

 

 TORTURE RACK PAINTING 

– PEINTURE DE CHEVALET DE TORTURE 

(from the French word "chevalet": both "easel" and "torture rack")

Formerly called Schisms and, then, Global Warning,

HMF 276 is the inverted principle of both Mythisthms and Neocalligraphy.

Born from both the acme of a Horror when 276 women were kidnapped (and…) in 2014

(the ignition of this series) and the un-calligraphy "Human Made Failure" (HMF, 2012, see "Duos" series),

HMF 276 is dedicated to all that Suffers ; humans, animals, rivers, thoughts, …,

nevermind the infinite-like ideologies the executioners extoll, have extolled and will extoll in times & spaces.

Still and forever yelling too, my omni-sensitivity’s womb-wound found, finally,

a way to present the Human Made Failure we build and/or suffer from.

So, portrait-like artworks, personified facts and concepts

(victims, executioners,victims → executioners, victims ↔ executioners, human or not),

painted to fix and analyze Pain and Suffering’s origins.

Not with distance, but via a step-behind necessary for us not to be no more subdued, and/or submissive,

to the shock that alienation spreads (Parallel in "Altère eGo" photo series).

So, a painting taking part in, a torture racked painting ; for tortured too, living it too. Empathy.

Inter-intra-sharing of painted daily facts in order us all to, hopefully, one day, see domination evaporating itself, in oubliettes (dungeons), but never into oblivion (see Mute-isthm "Oblivion, itself", hereafter).

For us to extract from the "Altère eGo" (the contrary of Alter Ego) & begin to collegially live as alter egos.

NOTE 1

Please, do not consider HMF 276, nor anything from me, as an act of ’’social art’’, for I have no ideology,

except if the fact to be selfless is itself an ideology. I am not just a philanthropist but an omnithropist,

this is why and how I love each element of the Whole ;

until this element wants to possess, dominate, to have some-’’thing’’ instead of to be in harmony with one-an-unother.

It’s been a while now that ’’social’’ is an -ism in the part of the world I was born, not enough an isthmus anymore.

I just pass by to contribute to save and build what lightful lucid having-survived-from-death beings taught me

with their smiles overcoming their own lived-deaths :

far beyond all the human made seclusions between humans, animals, Earth and Cosmos, isthmus as just a beginning.

A smile, yes, but a lucid smile.

NOTE 2

Most of HMF 276’s artworks have been scanned in order to enhance a key element :

the signification of the ondulations of the paper.

So, the most pronounced ondulations you will find here are several ondulations at once,

several brilliancies the play paper-paint-light offers at once.

So, please consider these particularly pronounced artworks have an originally softer brilliancy, and that both versions are complementary originals (one fixed, one dialoguing with the light of its environment)

- Original artworks + Prints (scheduled for late-2020) -

——

– PEINTURE DE CHEVALET DE TORTURE 

 

Premièrement nommée Schismes puis Global Warning,

HMF 276 est le principe inverse et de Mythisthms et de Neocalligraphy.

Issue et de l’acmé d’une Horreur quand 276 femmes furent enlevées (et…) en 2014 (ignition de la série)

et de la non-calligraphie Human Made Failure (HMF, 2012, voir série "Duos"),

HMF 276 est dédiée à tout ce qui souffre ; humains, animaux, rivières, pensées, …, qu’importe

les idéologies ’’infinies’’ que les bourreaux prônent, prônèrent et prôneront à travers temps et espaces.

Encore et toujours en train d’hurler également, l’utérus-blessure de mon omni-sensibilité a trouvé, finalement, une manière de présenter l’Echec Fait Hu-main (Human Made Failure)

que nous bâtissons et/ou duquel nous souffrons.

Ainsi, des œuvres de type portrait, des faits et concepts personnifiés

(victimes, bourreaux, victimes → bourreaux, victimes ↔ bourreaux, humains, ou non),

peints pour fixer et analyser les origines de la Peine et de la Souffrance.

Pas à distance, mais via un recul nécessaire à ce que nous ne soyons plus assujettis au choc que diffuse l’aliénation (parallèle à travers la série photo Altère eGo).

Donc, une peinture prenant part à, peinture de chevalet de torturé, puisque torturée elle aussi,

vivant cela également. Empathie.

Inter-intra-partage de faits quotidiens peints pour qu’un jour, espérons,

nous voyions la domination s’évaporer d’elle-même, dans les oubliettes,

mais jamais dans l’oubli (voir "L’Oubli, Lui-même", ci-après).

Pour que nous nous extrayions de l’Altère eGo (le contraire de l’Alter Ego)

& commencions à collégialement vivre tels des alter ego.

NOTE 1

S’il-vous-plaît, ne considérez pas HMF 276, ou quoi que ce soit de moi, comme un acte d’ ’’art social’’,

ainsi que je n’ai pas d’idéologie, sauf si d’être désintéressé est en soi une idéologie.

Je ne suis pas juste un philanthrope, mais un omnithrope,

voilà pourquoi et comment j’aime chaque élément du Tout ; jusqu’à ce que cet élément veuille posséder,

dominer, avoir quelque-’’chose’’ au lieu d’être en harmonie avec l’un/e-le/la-non’autre.

Voilà longtemps que ’’social’’ est un -isme dans la partie du monde où je suis né, plus assez un isthme.

Je ne fais que passer pour contribuer à sauver et construire ce que de lumineux êtres rescapés de la mort m’ont enseigné via leurs sourires surmontant leurs propres morts vécues :

bien par-delà tous les isolements faits hu-main scindant humains, animaux, Terre et Cosmos,

l’isthme en tant que simple commencement. Un sourire, oui, mais un sourire lucide.

NOTE 2

La plupart des HMF 276 a été scannée afin de rehausser un élément clef : la signification des ondulations du papier. Ainsi, les ondulations les plus franches que vous pourrez trouver ici sont plusieurs ondulations en simultané,

plusieurs brillances qu’offre le jeu papier-peinture-lumière à la fois.

Ainsi, s’il-vous-plaît, veuillez prendre en considération le fait que les pièces originelles concernées

sont douées d’une brillance plus douce, et que les deux versions sont des originaux complémentaires

(l’un fixé, l’autre dialoguant avec son environnement lumineux).

- Œuvres originelles + reproductions en tirages limités (prévues pour fin-2020) -

 

 FOUNDATIONS 

2012  2017

PART 1

 SPRING 2014  9 ARTWORKS 

PART 2

 SPRING 2015  4 ARTWORKS 

PART 3

 SUMMER 2017  19 ARTWORKS 

PART 4

 SUMMER 2018  12 ARTWORKS 

PART 5

 SPRING & SUMMER 2020  9 ARTWORKS 

PART 6

SUMMER 2021  & SPRING 2022 3 ARTWORKS 

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